Wat zeggen onze relaties…

Slagerij van Dijk uit Brummen is geïnterviewd en vertelt over zijn ervaringen met ons koeltechnische team

No-nonsense en afspraak is afspraak

Gildeslager
Slagerij Van Dijk in Brummen

Slagerij van Dijk heeft kwaliteit hoog in het vaandel. Sietse van Dijk, die samen met zijn vrouw Jolanda in 1997 het roer overnam van zijn ouders, koopt zelf zijn koeien bij een vaste mester in Klarenbeek. De slacht gebeurt in het slachthuis maar de verwerking, waaronder worst maken, doet hij zelf. Verder levert hij zelf bereide maaltijden, soepen, salades en catering. De zaken gaan goed. “Mensen willen kwaliteit en ze willen weten waar het vlees vandaan komt”, stelt Van Dijk.

Voor het koelen en vriezen doet hij een beroep op Service Controls. Dat begon toen hij een nieuwe koelcelmotor nodig had. Van een collega-slager vernam hij dat een aantal mensen die voor zijn vorige leverancier werkte, voor zichzelf waren begonnen als Service Controls.

Klik met de jongens

“Sindsdien is de bal gaan rollen en het bevalt gewoon perfect”, concludeert Vak Dijk. “We hebben echt een klik met de jongens. Het is no-nonsense, ze hanteren een net uurtarief en ze houden zich aan afspraken. Die klik was er niet bij onze vorige installateur. Ik kende die jongens wel, maar je had eigenlijk nooit een vast iemand die kwam. Nu is er gewoon een vaste groep van vijf personen die de koeltechniek doen en heb je een duidelijk aanspreekpunt in Olaf of Jerry.”

Na de levering van een nieuwe koelcelmotor doet Service Controls nu ook het onderhoud. “Bij storingen bel je en zijn ze er binnen een half uur. Dat is een groot pluspunt. Je kunt ze vertrouwen, ze schrijven gewoon netjes de uren die ze werken. Als iets stuk is, wordt altijd eerst gekeken of het gerepareerd kan worden. Ze denken mee en geven eerlijk antwoord. Verder werken ze netjes.”

Nieuwe koeling en vriescel

Tijdens de zomervakantie is de oude koel- en vriesinstallatie die al sinds 1988 draaide vervangen. “Dat stond al een tijdje in de planning. De wanden waren op, er zat ijsafzetting in de vriezer en dat kan niet. Het is een grote klus en je kunt niet openblijven want je hebt geen koeling en geen vriezer. Alles moest binnen twee weken klaar zijn. Voordat we gingen sluiten hebben we alles leeggehaald en in opslag gedaan bij een collega. De eerste week zijn we op vakantie gegaan en hebben we de sleutel aan Jerry gegeven die ervoor zorgde dat alles werd afgekoppeld.

In de tweede week is alles weer opgebouwd. Dat is maatwerk. De nieuwe koeling moest precies op de plek van de oude passen. We hebben ook speciaal hangwerk waardoor de bouten en de varkens zo vanuit de slagerij doorgeschoven kunnen worden de koelcel in.
Geheel volgens planning konden we de maandag erop weer draaien. Dat had nog wel wat voeten in de aarde. Er was een hele strakke planning. Het zat een beetje tegen want de nieuwe wanden van de koeling waren in beschermend plastic verpakt en dat ging er bijna niet af. Om de achterstand in te halen werd om zes uur ’s ochtend begonnen en soms doorgegaan tot elf uur ’s avonds.”
Terugkijkend is Van Dijk tevreden over het project. “We hebben samen een planning gemaakt van de werkzaamheden en het is gelukt. Het zat even tegen maar ze gingen gewoon door. Maandagochtend om zeven uur is alles opgestart en kon ik gaan inpakken. Bijzonder is wel dat tijdens het werk onze eigen airco kapotging en die hebben ze tussendoor ook nog even vervangen.”